Kategorie
 
 
 
 
 
Gwarancja, polityka reklamacyjna i sposoby rozpatrywania reklamacji

5. Gwarancja, warunki reklamacji i procedura reklamacyjna

5.1. Postanowienia niniejszej klauzuli nie mają zastosowania do kupującego, który nie jest konsumentem lub osoby, która nabywa towary w celu prowadzenia działalności gospodarczej, a nie w celu osobistej konsumpcji jako osoba fizyczna; odpowiedzialność za wady towarów w tym przypadku regulują przepisy §422 i nast. Kodeksu Handlowego. Sprzedający rozpatruje reklamacje konsumenckie zgodnie z ustawodawstwem Republiki Słowackiej, w szczególności z ustawą nr 250/2007 Coll.

5.2. W przypadku wszystkich towarów zakupionych na podstawie prawa cywilnego okres gwarancji, zgodnie z ustawodawstwem Republiki Słowackiej, wynosi zwykle 24 miesiące, chyba że ustawodawstwo Republiki Słowackiej przewiduje krótszy okres dla niektórych rodzajów towarów. Okres gwarancji rozpoczyna się od daty otrzymania towaru przez Kupującego. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego-konsumenta za wady towaru zgodnie z art. 623 i 623 kodeksu cywilnego.

5.3. Czas trwania okresu gwarancyjnego wynika z ustawodawstwa Republiki Słowackiej. Jeżeli na sprzedanej rzeczy, jej opakowaniu lub dołączonej do niej instrukcji wskazany jest okres użytkowania, okres gwarancji nie wygasa przed upływem tego okresu.

5.4. Gwarancja nie obejmuje wad i uszkodzeń powstałych na skutek: normalnego zużycia, działania Kupującego lub osoby trzeciej po odbiorze towaru przez Kupującego, niefachowej lub nieostrożnej obsługi, przeciążenia produktu, uszkodzenia mechanicznego lub zużycia, użytkowania produktu niezgodnie z instrukcją lub przeznaczeniem, albo nieprzestrzeganiem zasad użytkowania, konserwacji lub przechowywania, klęsk żywiołowych, niefachowego lub niewłaściwego montażem albo instalacji lub przechowywania, a także zaniechania regularnych przeglądów konserwacyjnych i serwisowych (o ile są one określone zgodnie z instrukcją obsługi).

5.5 Gwarancja Kupującego wygasa również w przypadku usunięcia plomby z artykułu lub ingerencji w artykuł.

5.6 Jeśli Kupujący chce złożyć reklamację lub odstąpić od umowy, musi przygotować kopię dowodu zakupu (faktury, która służy również jako karta gwarancyjna). Wypełnić Formularz Reklamacji lub Formularz Odstąpienia od Umowy i dołączyć go wraz z dowodem zakupu do zapakowanego towaru. Poniższe instrukcje pomogą w dalszym postępowaniu:

1. Wybierz, czy chcesz zwrócić, czy zareklamować towar.
2. Jeśli przesyłka nie przekracza 50 kg, wypełnij wszystkie niezbędne dane, a kurier przyjedzie odebrać przesyłkę po zakończeniu rejestracji sprawy. Jeśli waga przesyłki przekracza 50 kg, podczas tworzenia sprawy wybierz opcję "Sam zorganizuję wysyłkę", a po zarejestrowaniu sprawy skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta, aby omówić kolejne kroki.
3. Po wypełnieniu niezbędnych danych naciśnij przycisk Utwórz sprawę.
4. Po utworzeniu sprawy zostanie wygenerowany raport, który zostanie przesłany na Twoją skrzynkę e-mail wraz z
dalszymi instrukcjami.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub potrzebujesz dalszej pomocy, skontaktuj się z nami.
Jesteśmy tu dla Ciebie i chętnie pomożemy.

 

 

5.7 Kupujący powinien dołączyć do reklamowanego artykułu czytelną kopię dokumentu zakupu (faktury, która służy jako karta gwarancyjna) oraz informację o reklamacji z opisem wady, a także zgłoszenie reklamacyjne, które Kupujący otrzyma pocztą elektroniczną po zarejestrowaniu reklamacji. Artykuły muszą być dostarczone w stanie czystym oraz wraz z akcesoriami dostarczonymi z zamówieniem.

5.8 Nie jest możliwa ocena i rozstrzygnięcie reklamacji bez dostarczenia produktu lub bez dowodu, że produkt został zakupiony od Sprzedawcy oraz że jego gwarancja nie wygasła.

5.9 Sprzedawca rozpatruje reklamacje konsumenckie zgodnie z ustawodawstwem Republiki Słowackiej, w szczególności z ustawą nr 250/2007 Coll. z późniejszymi zmianami, kodeksem cywilnym Republiki Słowackiej oraz obowiązującymi przepisami prawa. Jeśli jest to wada, którą można usunąć, Kupujący ma prawo do jej bezpłatnego usunięcia w odpowiednim czasie i we właściwy sposób. Sprzedający jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki. Zamiast usunięcia wady Kupujący może żądać wymiany produktu lub, jeżeli wada dotyczy tylko części produktu, wymiany części, jeżeli nie spowoduje to dla Sprzedającego nieproporcjonalnych kosztów w stosunku do ceny produktu lub wielkości wady. Sprzedawca może zawsze wymienić wadliwy artykuł na artykuł wolny od wad zamiast usuwać wadę, jeżeli nie spowoduje to poważnych niedogodności dla Kupującego. W przypadku wady, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z produktu jak z produktu bez wady, Kupujący ma prawo do wymiany produktu lub odstąpienia od umowy. Te same prawa przysługują Kupującemu, jeżeli wady są usuwalne, ale Kupujący nie może prawidłowo korzystać z produktu z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. Jeśli istnieją inne nieusuwalne wady, Kupujący ma prawo do rozsądnego obniżenia ceny produktu.

5.10. Sprzedający powiadomi Kupującego o sposobie rozwiązania reklamacji niezwłocznie, a w przypadkach bardziej skomplikowanych w terminie 3 dni od dnia rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna stanu towaru, nie później niż w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia procedury reklamacyjnej. Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca lub wyznaczona przez niego osoba rozwiązuje reklamację niezwłocznie; w uzasadnionych przypadkach reklamacja może być rozpatrzona również w terminie późniejszym. Rozpatrzenie reklamacji nie może jednak trwać dłużej niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Po upływie terminu na rozpatrzenie reklamacji Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy lub wymiany artykułu na nowy. Po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, a także na żądanie Sprzedającego, Kupujący zobowiązany jest do odbioru reklamowanego towaru od Sprzedającego w terminie 15 dni, jeżeli reklamacja została zakończona poprzez naprawę, rabat, wymianę artykułu (nowy towar) lub odrzucenie reklamacji. Reklamacje i sugestie konsumentów mogą być kierowane na adres siedziby Sprzedawcy. Po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, jak również na podstawie wezwania Sprzedającego, Kupujący zobowiązany jest do odbioru reklamowanego artykułu w terminie 15 dni od Sprzedającego, jeżeli reklamacja została załatwiona poprzez naprawę, rabat, wymianę towaru (nowy towar) lub odrzucenie reklamacji. Reklamacje i sugestie konsumentów mogą być kierowane na adres siedziby Sprzedającego.


5.11. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru w ciągu 30 dni od rozstrzygnięcia reklamacji lub w ciągu 30 dni od daty ponownego dostarczenia produktu Kupującemu lub nie odbierze towaru w tym samym terminie po wysłaniu przez Sprzedawcę zawiadomienia na adres kontaktowy podany przez Kupującego po zakończeniu procedury reklamacyjnej, Sprzedawca będzie uprawniony, zgodnie z prawem, do żądania od Kupującego zapłaty w wysokości 0,50€ za każdy dzień przechowywania.

 

5.12 Jeśli Konsument złożył reklamację produktu w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zakupu, Sprzedający może rozstrzygnąć reklamację poprzez jej odrzucenie wyłącznie na podstawie profesjonalnej oceny; niezależnie od wyniku profesjonalnej oceny, Konsument nie może być zobowiązany do pokrycia kosztów profesjonalnej oceny ani żadnych innych kosztów związanych z profesjonalną oceną.

5.13 Jeśli Konsument złożył reklamację produktu po upływie 12 miesięcy od daty zakupu, a Sprzedający odrzucił reklamację, osoba, która rozstrzygnęła reklamację, musi wskazać w dokumencie rozstrzygnięcia reklamacji, komu Konsument może wysłać produkt do oceny przez eksperta. Jeśli produkt zostanie wysłany do wyznaczonej osoby w celu przeprowadzenia ekspertyzy, koszty ekspertyzy, a także wszelkie inne koszty poniesione w związku z nią ponosi Sprzedający, niezależnie od wyniku ekspertyzy. Jeśli Konsument ustali odpowiedzialność Sprzedającego za wadę w drodze profesjonalnej oceny, Konsument może ponownie ponownie wnieść roszczenie; okres gwarancji nie wygasa w trakcie przeprowadzania profesjonalnej oceny. Sprzedawca zwróci Konsumentowi w ciągu 14 dni od daty ponownego zgłoszenia roszczenia wszystkie koszty poniesione w związku z profesjonalną oceną, a także wszystkie powiązane z tą oceną koszty poniesione w uzasadniony sposób. Ponownie zgłoszone roszczenie nie może zostać odrzucone.